“De afgelopen vijftien jaar heb ik veel zien veranderen. De crisis in de bouw duurde iets langer dan we verwachtten. Voordeel daarvan is dat je gedwongen wordt kritisch te kijken naar eigen proces en organisatie. Inmiddels zijn we van een hele ruime markt naar een hele krappe gegaan. Nu moet je creatiever zijn, kandidaten meer bieden dan een vacature. Dat is ervaring, je moet de markt kennen. De ervaring die we hebben in de markt kunnen we in gesprekken met kandidaten goed gebruiken.”
Laat zien wie je bent en wat je ambitie is
“Het is onze taak een omgeving te creëren waarin je als kandidaat op je gemak bent, waar je kunt laten zien wie je bent en wat je ambitie is. Een ontspannen setting waar je alles op tafel kunt leggen, zonder oordeel. Dan krijg je het echte plaatje te zien, merk je waar iemand echt gelukkig van wordt. Ik werk op basis van commitment, het vertrouwen naar elkaar uitspreken. Als dat er is wil ik er heel veel energie in stoppen. Iemands kracht in beeld krijgen en helpen in de ontwikkeling van zijn of haar loopbaan.”
“Als ik een kandidaat heel goed vind, ga ik mijn vaste opdrachtgevers bellen. Ik merk dat dat gewaardeerd wordt, dat er geluisterd wordt. Dat kan alleen als je elkaar kent. We zijn een relatief jong bedrijf, maar iedereen heeft z’n sporen verdiend.”
“We zijn continu bezig onze dienstverlening aan te scherpen en uit te breiden. Onze assessments zijn daar een mooi voorbeeld van. Daarmee kunnen we ons persoonlijke gevoel objectief onderbouwen. En ook na een bemiddeling proberen we iemands ontwikkeling bij te houden. Zo denken we mee bij de onboarding van een medewerker. En schakelen we regelmatig of iemand goed op zijn plek zit of ergens hulp bij kan gebruiken.”
Open en transparant
Ik ben open en transparant. Als een kandidaat niet goed is zeg ik dat ook tegen de opdrachtgever. De markt is heel erg op korte termijn gericht, wij willen samenwerken. Naast de opdrachtgever èn naast de kandidaat staan. Benoem waarom iemand goed is, benader ook aandachtspunten. Volgens mij maak je het verhaal dan juist sterker.
Neem contact op met Bart de Vries of vraag een adviesgesprek aan.